naglowek

naglowek

piątek, 5 grudnia 2014

Ciasteczka amarantusowe bez cukru




Miały być zdrowe kuleczki oczekujące świąt w zamrażarce, ale jak zobaczyłam ile tego narobiłam dosypując wszystkiego po trochu, wydała się tego nie pomieścić. Trzeba było upiec. I tak powstały pierwsze ciastka amarantusowe, które mi zasmakowały. Przyznam się bez bicia, nie mogę znieść smaku amarantusa. Jak widzę w sklepie ciastka z amarantusa to aż mi zęby zgrzytają. A te są całkiem fajne :-)



Na 48 sztuk.

2l ugotowanej kaszy jaglanej
4 daktyle
150g rodzynek eko
100g zmielonych migdałów
20g jagód goi
10g ekspandowanego amarantusa
40g sezamu łuskanego
40g słonecznika łuskanego
100g orzechów nerkowca
3 łyżki gęstej części mleka kokosowego (śmietanki)
2 łyżki oleju z orzechów laskowych

400g mąki z amarantusa do podsypywania.

Wszystko powyższe, poza mąką z amarantusa wrzucamy do robota z nakładką tnącą i miksujemy na gładko. Masa będzie gęsta i lepiąca.



Piekarnik nastawiamy na 180st.C na obu grzałkach. Gotową masę wykładamy partiami na stolnicę wysypaną mąką z amarantusa i uklepujemy ręcznie lub wałkujemy na grubość centymetra (stempel) lub pół centymetra (wykrawaczka) przekładając z jednej strony na drugą i podsypując do momentu aż nie będzie się kleić do stempla.



Odciskamy i wycinamy ciastka, a następnie układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy 25 minut na obu grzałkach w 180st.C



Zrumienią się na brzegach spodów,

Gotowe i ostudzone ciasteczka dekorujemy galaretką, kajmakiem lub pozostawiamy bez niczego. Ciastka bez dodatków przechowujemy w metalowej puszce wyłożonej pergaminem. Te udekorowane w zależności od nadzienia, w puszce lub w lodówce.

Smacznego i zdrowego!



6 komentarzy:

  1. Boskie :) Twój synek to dobrze z taką mamą...

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne! Kocham przemytniczą jaglankę ;) Mam tę foremke z piernikowym ludkiem, ale nie jestem z niej zadowolona. Trzeba bardzo mocno dociskac. A skąd ten stempelek z płatkiem śniegu? Piękny jest!

    OdpowiedzUsuń
  3. Te stempelki kupiłam w zestawie w home&you. Miałam nadzieję, że wiatraczkowa śnieżynka zachęci Kubę do ćwiczeń. Niestety dla niego zbyt mocno trzeba przyciskać. Ja robiłam więc stempelki, a on gwiazdki tradycyjne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja swoje kupiłam w home&you za 25PLN, ale te same są też w Empik z dodatkiem czwartego stempla z Mikołajem w zestawie za 39,90PLN.

    OdpowiedzUsuń
  5. 2 litry kaszy jaglanej??? Wydaje mi się strasznie dużo . Ale takiej ugotowanej tak?

    OdpowiedzUsuń