naglowek

naglowek

czwartek, 30 października 2014

Naleśniczki




Każdy tęskni za czymś, co kiedyś jadł. Staram się więc pokazać, że bez glutenu i mleka, a nawet jaj, smakuje tak samo.

Dzisiaj popularne ciastka Naleśniczki. Moje są ze śmietaną, ale można zrobić też z masą budyniową.


Biszkopt:
świeży ananas
2 kopiate łyżki cukru białego
2 kopiate łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku bezglutenowego (można pominąć)

Śmietana:
puszka mleka kokosowego mocno schłodzonego 
fruktoza do smaku
1 śmietan-fix

Ananasa obrać. Umyć lub zmienić nóż i przekroić go na pół, a potem znów na pół. Wykroić środek z każdej części. Resztę pokroić i wrzucić do malaksera. Zmiksować dokładnie i pozwolić temu trochę postać aby sok zebrał się na dnie, a pianka na górze.

Piekarnik nastawić na 160st.C na obie grzałki bez termoobiegu.

W tym czasie przygotować płaską blachę. Wysmarować ją margaryną bezmleczną i wysypać mąką kukurydzianą. Ja użyłam silikonowej maty i nie smarowałam, stąd te dziurki w cieście po wewnętrznej stronie.

Do miski włożyć 4 łyżki zmiksowanego ananasa (tej spienionej części), cukier i zmiksować na najwyższych obrotach aż zmieni kolor na jaśniejszy. Następnie wsypywać powoli mąkę dalej miksując. 

Gotową masę wylewać łyżką na blaszkę tworząc podłużne placuszki. Wstawić do nagrzanego do 160st.C piekarnika i piec na środkowej półce 10 minut. 

Jeśli ktoś nie może śmietan-fixu lub mleko ma płynne to może użyć agaru lub gotowej galaretki owocowej (jeśli nie jest weganinem). W przypadku agaru należy mleko wlać do rondelka, dosłodzić fruktozą, wymieszać z pół łyżeczki agaru i zagotować. Natomiast w przypadku galaretki owocowej, nie dodawać już fruktozy.

Jeśli ktoś nie może mąki ziemniaczanej, polecam mąkę z tapioki. Powinno też udać się na skrobii kukurydzianej. Będę wkrótce testować, więc zaglądajcie.

2 komentarze:

  1. Niesamowity pomysł! nigdy wcześniej nie słyszałam o możliwości wykorzystania w ten sposób ananasa, na pewno spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Do odważnych świat należy :-D Wydało mi się, że to zadziała i było strzałem w dziesiątkę :-)

    OdpowiedzUsuń