naglowek

naglowek

sobota, 18 października 2014

Bezglutenowe gofry bez jaj i mleka


Całkowicie wegańskie i bezglutenowe. Wersja czekoladowa na prośbę mojego kochanego Dziecia. Ja bym dała bitą śmietanę i wiśnie w kisielu, ale przystrajał Kuba więc wersja light :-) Wybaczcie nadgryzioną fotę. Nie mogłam się powstrzymać :-P

Przepis:
250ml mleka sojowego i jeszcze trochę na dolewkę (powinno też wyjść na wodzie gazowanej)
cukier waniliowy
2 łyżki fruktozy lub innej substancji słodzącej
szczypta soli
1/2 łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia
1 łyżeczka surowego kakao
1 łyżeczka zamiennika jajka (ja mam z tapioki)
1/2 szkl mąki naleśnikowej Schaer

Do miski wlać 250ml mleka (ja mam z Biedry, bo tanie i dobre). Dodać - trochę cukru waniliowego, fruktozę, sól, proszek bezglutenowy, kakao, zamiennik jajka i zmiksować. Miksując wsypać powoli mąkę. Ciasto zrobi się bardzo gęste, więc miksować dalej powoli dolewając po trochu mleka. Ciasto ma mieć konsystencję gęstej śmietany. Nie powinno być jak budyń. Ciasto wylewać na rozgrzaną gofrownicę. Gofrownicy NIE SMAROWAĆ TŁUSZCZEM. Piec 3 zdrowaśki - na serio to 3 tury grzania tostera. Z podanego przepisu wychodzą 2 podwójne gofry. Moje wyszły klapnięte, bo mam takie płytkie foremki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz