naglowek

naglowek

wtorek, 6 stycznia 2015

Jabłka faszerowane



Przepisy wymyślam sama, ale lubię pogapić się na fotki apetycznych dań i trochę się poślinić. Zawsze z tego ślinienia coś wyjdzie :-) A że lubię popatrzeć co tam znowu Paweł Małecki w Lidlu pokazuje i miałam jeszcze trochę mieszanki keksowej...


wzięłam się do roboty


Składniki:

6 jabłek
garść mieszanki keksowej (przepis tu)
garść moreli suszonych
garść płatków jaglanych
cynamon

Morele kroimy w kosteczkę i wrzucamy do miski. Dodajemy mieszankę keksową, płatki jaglane i zalewamy wrzątkiem tak, aby dobrze naciągnęło, ale nie pływało. Przykrywamy talerzykiem i odstawiamy do zaparzenia.



Jabłka myjemy, odcinamy ostrym nożem górę wraz z ogonkiem i odkładamy uważając żeby nie pomieszać jabłek i czapeczek od nich. Wąskim nożem (ja mam specjalny przyrząd do obierania pomelo) i łyżeczką wydłubujemy wnętrze jabłka gniazda nasienne usuwając, a resztę w kawałeczkach odkładając do miseczki. Po wykonaniu tej czynności ze wszystkimi jabłkami nastawiamy piekarnik na termoobieg 165st.C. Wydłubany miąższ jabłek dorzucamy do bakalii i mieszamy.


Wydrążone jabłka napełniamy farszem i przykrywamy ściętymi czapeczkami. Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do nagrzanego do 165st.C piekarnika na 15 minut.



Gotowe wykładamy na talerzyk, posypujemy cynamonem. Pycha jest jak posypie się nim farsz w środku. Ogonki, które odpadły przy krojeniu można na nowo zamontować w dziurce żeby fajnie wyglądało. Smakują tak samo dobrze ciepłe, jak i na zimno. Kuba swojego pochłonął nawet ze skórką :-)

Smacznego!




4 komentarze:

  1. Pieczone jabłka to smak zimy nr 1 :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam faszerowane jabłka, a jakoś w tą zimę jeszcze ich nie jadłam :P Jakoś tak prościej jest zjeść je na surowo :P Wyglądają cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rany, wreszcie znalazłam coś co wydawało mi się niemożliwe! Pani blog będzie moim wybawieniem! Mój roczny synek jest alergikiem (mleko krowie, mąka pszenna, jajka, orzechy laskowe), chciałabym robić mu coś poza owocami z kaszą jaglaną, warzywami, ryżem.. I tu tyyyle przepisów! Cudownie :)

    OdpowiedzUsuń